Historie firmy aluplast

Nabízíme okna vyrobená z profilu Aluplast, která patří ke špičkám na evropském trhu v prodeji oken a jejich vývoji.
Moderní technologie, zkušení a odborní pracovníci, kvalitní zázemí, spolehlivost a perfektní spolupráce řadí tuto firmu na evropský vrchol.
Přečtěte si o dlouholeté a velice úspěšné historii výrobce ALUPLAST.

HISTORIE ÚSPĚCHU SPOLEČNOSTI ALUPLAST

25 let nadšení a inovací
Úspěch je založen na vizi. Aby se vize uskutečnila, vyžaduje to nadšení, vůli, usilovnost, osobnost a energii. Pro dlouhodobý úspěch je potřebná dostatečná důslednost a trvalá připravenost na inovace. Když člověk sleduje historii firmy, která může od svého založení stále zaznamenávat nové úspěchy, tak všechny tyto vlastnosti se nachází v Aluplastu GmbH v neomezené míře. Skupina Aluplast má v současnosti 1350 zaměstnanců a řadí se na 4.místo mezi evropskými firmami, které extrudují plasty. Vše začalo v roce 1982 založením malého závodu na extruzi s 28 zaměstnanci a značným finančním zatížením. Kontinuální investice do vývoje a techniky, jakož i strategické převzetí konkurenčních podniků, rostlo paralelně s výrobními a skladovacími kapacitami, jakož i know-how a znalosti našich zaměstnanců přesahující trh. Tyto hodnoty a naše silná.
Založení aluplastu v Ettlingenu
Založením Aluplastu GmbH v Ettlingenu u Karlsruhe klade pan Manfred J. Seitz základní kámen pro vývoj skupiny Aluplast. On sám je tehdy vedoucím odboru okenních profilů amerického podniku Elbatainer. Když je potřeba vyčlenit tento segment z koncernu Schmalbach-Lubeca, využívá pan Seitz tuto šanci a přebírá tento obchod způsobem "management buy out".
Budování a převzetí společnosti
Přikupuje se firma Golde (Bavorsko) a přebírá se její systém dorazového těsnění Golde Ideal. Počet zaměstnanců tehdy vzrostl z 28 na 70.
První úspěchy a budování
Pro zabezpečení dalšího rozvoje se buduje v Ettlingenu nový komplex hal, kterým se zvýšily výrobní a skladovací plochy z dosavadních 4000 m² na 7.000 m², počet zaměstnanců se zvyšuje na 80.
Začíná úspěšná historie
Prezentací systému dorazového těsnění IDEAL 2000 na Fensterbau v Norimberku dává Aluplast GmbH k dispozici moderní okenní profilový systém, což představuje silnou konkurenci výrobkům etablovaných výrobců. Výrobní a skladovací plochy rostou na 8.000 m², počet zaměstnanců na 140.
Úspěch se stává systematickým
Na Fensterbau ve Štutgartu se prezentuje systém středového těsnění IDEAL 3000. Systém byl vyvinutý tak, aby se mohly použít takřka všechny mřížky okenních skel, přídavné profily, těsnění, ocelové výztuže z IDEALu 2000. Tato kompatibilita spoří výrobní a skladové náklady a výrazně snižuje výdaje při současném zpracovaní systémů dorazového těsnění a systémů se středovým těsněním. V Polsku se zakládá pobočka. Výrobní a skladovací plochy skupiny: 11.000 m², počet zaměstnanců: 150.
Systematická tvorba výrobního programu
Oba okenní systémy IDEAL jsou velmi úspěšné, proto se rozhodlo o rozšíření výrobního programu. Vývoj nového systému svinovacích rolet s předokenním boxem a systému posuvných oken. Výrobní a skladovací plochy rostou na 14.500 m², počet zaměstnanců na 165.
Expanze do Rakouska
Přikoupením společnosti INTERTEC se Aluplast stává lídrem na trhu v Rakousku. Firmu přebírá od koncernu Greiner (Extrusionswerkzeuge).
Expanze do Německa
V Ettlingenu se přikupuje sousední pozemek s budovou s výrobními a kancelářskými prostorami (původně firma BIC).
Velká nová výstavba, expanze a technický pokrok
Na Fensterbau ve Štutgartu se prezentuje systém dorazového těsnění IDEAL 4000. Systém má, na základě rostoucích požadavků, zvětšenou stavební hloubku na 70 mm a tím i vynikající izolační hodnoty. Systém je z velké části systémově kompatibilní s IDEAL 2000 a 3000. Potenciály na expanzi v Ettlingenu jsou vyčerpané, proto se zřizuje nové výrobní středisko v Karlsruhe hned vedle A5 se 65.000 m².
Nové okenní systémy pro zítřek
Na Fensterbau v Norimberku se prezentuje systém středového těsnění IDEAL 5000/6000, který stavební hloubkou 70 mm a 80 mm splňuje nejvyšší požadavky na izolaci a design. Přikupuje se odbor extruze firmy Forbo Helmitin.
Budování systému dnes a v budoucnosti
Na pevném základě je možné postavit velký a solidní dům. Na Fensterbau ve Štutgartu se prezentuje spolu s IDEAL 4000 i systém zdvižně posuvných dveří. Přikupuje se odbor extruze firmy OSMO. Počet zaměstnanců činí 750.
Výročí 20 let Aluplastu: 20-ti letá historie úspěchu
Ve 20-tém jubilejním roce má Aluplast důvod k oslavě, neboť "kariéra Aluplastu neplatí jen na německé, ale i na evropské scéně extrudovaných plastových profilových systémů" (Bauelemente Bau, září 2002). Sám Aluplast si dal největší dárek: Zatím se s více než 800 zaměstnanci ve skupině a obratem 64.000 t PVC jasně zařazuje jako číslo 5 v branži. Obzvláště může oslavovat i Aluplast v Polsku: Polská dceřiná společnost – jasný lídr na polském trhu – se může přestěhovat do svého, právě dokončeného komplexu kanceláří a obsadit nově vybudovanou skladovací halu v závodě. Při veškeré radosti z úspěchů neopouští Aluplast ani v roce 2002 svoje ambiciózní cíle a prezentací nového okenního systému Signum 70 a svinovacích roletových žaluzií s mikroperforací klade základní kámen pro další úspěchy a růst.
Dále v kurzu expanze na evropských trzích s největším ekonomickým rozmachem
Koupí divize Plus Plan A Division ve Velké Británii a další výstavbou výrobního střediska v Rusku posiluje Aluplast svoji pozici na nejrychleji rostoucích trzích v Západní a Východní Evropě. Spolu s novým systémem IDEAL 4000 Blockprofile NL uzavírá Aluplast systémem svinovacích rolet s předokenním boxem z plastu v designu Round-line svoji paletu výrobků.
Překonáno 100.000 t
V tomto roce může aluplast představit hned 4 novinky: systém dorazového těsnění Nordline, zdvižně posuvné vyklápěcí dveře, otvírací okenice stavební hloubky 48 mm, jakož i speciálně pro britský trh vyvinuté systémy aluplast, 60mm a aluplast, 70mm.V branži nevídaný růst aluplastu a mimořádný úspěch na východoevropských trzích přitáhl na začátku roku zájem televize. Při příležitosti přístupu deseti východoevropských zemí do EU 1.května představuje hospodářský magazín "plusminus" televize ARD aluplast v nejlepším vysílacím čase miliónovému publiku příspěvkem o německých podnicích, které se úspěšně představují na východních trzích. Mezitím uskutečňuje aluplast s více jak 1.000 zaměstnanci v celé Evropě před koncem roku historický krok překonáním prahu 100.000 tun PVC a tím dále posiluje svoji pozici v branži mezi horními 5.
Síla inovace se znovu účinně potvrzuje
Už na začátku roku 2005 se pro německou mateřskou společnost uskutečňuje další historický krok. Poté, co bylo už v roce 2004 přeloženo sídlo podniku z Ettlingenu do Karlsruhe, obsazuje v lednu 2005 okolo 100 zaměstnanců nově vybudovanou administrativní budovu. Na Ukrajině a v Itálii se poprvé extrudují profily Aluplastu. Převzetím italského Deltaplastu posiluje Aluplast svoji pozici na italském trhu, založením Aluplastu Ukrajina se klade základní kámen na úspěšný atak obrovského ukrajinského trhu. Svoji sílu inovace Aluplast opět obzvláště účinně potvrzuje v roce 2005, neboť výsledek vývoje, vlepovaní izolačních skel, byl přihlášený jako patent, tímto systémem je umožněna stabilizace okenního křídla bez doposud potřebné oceli. Tento systém je jedinečný nejen na německém, ale i na evropském trhu.
Aluplast na 3.místě v evropském branžovém žebříčku
V roce 2006 dosáhl Aluplast úrovně jednoho z největších a nejvíce rostoucích dodavatelů plastových okenních systémů v Evropě a jako obchodní značka dosáhl 3-ho místa v evropském branžovém žebříčku. V celé Aluplast skupině pracuje více jak 1.400 zaměstnanců. Aluplast produkuje v 10 výrobních závodech a dosahuje roční spotřebu cca. 150.000 tun PVC, z kterých více než 1.600 jeho zákazníků vyrobí okolo 10 miliónů oken.